Cerasela Gheorghiu

„Impactul asupra mediului din industria hotelieră și de turism a devenit o problema de luat in serios din ce in ce mai mult in tarile cu turism dezvoltat. Toate hotelurile, indiferent de categoria si capacitatea pe are o au, reprezinta o oportunitate semnificativă de a reduce emisiile de carbon și de a stabili un impact pozitiv asupra mișcării verde eco si la noi tara.

Aproape toate zonele de lucru dintr-un hotel, fie ca vorbim de camerele de cazare, spatiile comune sau facilitatile oferite clientilor- dezvolta servicii si operatiuni care pot avea efecte negative asupra mediului.

Controlul consumului de Energie și apă, reducerea deșeurilor , precum și utilizarea de alternative de transport sunt domenii care oferă oportunități pentru o mai bună eficiență a costurilor și eficiența ecologică.

Mișcarea eco este un concept care ia serios in calcul si starea de sănătate umană. In acest sens, hotelurile pot contribui la această cauză prin furnizarea de medii de interior sănătos, confortabil , un control optim de încălzire  în camere, cu o calitate îmbunătățită a aerului, lumina naturala, iar produsele alimentare sa fie cultivate ecologic.

In tara noastra exista un interes de inceput pentru acest concept eco, mai degraba un cumul de actiuni independente,  neintegrate intr-un sistem complet de reguli care sa defineasca si sa reglementeze un management bazat pe metode si aplicatii ecologice.

Firma Leader Hotel Consulting din Bucuresti are in management locatii hoteliere in tara care sunt preocupate de miscarea eco, care au inceput sa aplice reguli menite sa asigure clientilor confortul verde de somn si hrana.

Trainigurile oferite angajatilor hotelurilor si procedurile de lucru implementate de catre firma noastra in locatiile respective, au ca scop crearea unei viziuni asupra unui mediu de servicii sanatos si pro client, in care elementele de confort si satisfactie sa fie primordiale pentru o relatie frumoasa hotel- client.” Cerasela Gheorghiu, Leader Hotel Consulting

(interviu in  revista HRB/ 2013)

__________________________

„Relatia cu angajatii consider ca inseamna, de fapt, secretul obtinerii serviciilor de calitate,prin determinarea acestora sa inteleaga si sa accepte, cu placere, ideile ce trebuie respectate pentru a contura servicii bune pentru satisfactia clientilor.

Abilitatea managerului de a forma echipele de lucru este determinanta in obtinerea succesului profesional si tine, in primul rand, de capacitatea fiecarui individ de a-si elabora personalitatea.

Multi dintre tinerii care doresc sa lucreze in acest domeniu nu au formata o baza reala de reguli corecte, cu care sa inceapa o activitate de succes. O posibila rezolvare a situatiei actuale din turismul romanesc, pe langa problemele legate de investitii in infrastructura si in tehnologie, ar fi un plan de scolarizare mai larg si o strategie de formare a tinerilor in turism, o apropiere a conceptelor de lucru la nivelul managerilor din Romania, precum si prin analize ale indicatorilor din turismul romanesc, facute cu periodicitate si transparenta.” Cerasela Gheorghiu, Leader Hotel Consulting

(interviu in  revista HRB/ 2010)

0Shares