HORECA a făcut covid

HORECA a făcut covid

 

Horeca a fost zdruncinată până la refuz de aceasta pandemie. A lovit in continuu restaurantele şi hotelurile, pricinuind pierderi majore. După unele calcule e vorba de 3 mld euro, bani care nu se întorc sub formă de ajutor de urgență, decât într-o formă destul de mică de aproximativ 130 ml euro. Asta înseamnă prea puţin ca industria ospitalităţii din ţara noastră să poată reveni, cel puțin, la nivelul anului trecut. HORECA a făcut covid

HORECA

Nici un domeniu de activitate nu a fost atât de afectat, precum industria de servicii turistice, un domeniu ce, oricum făcea tumbe să însemne ceva în Pib-ul naţional. Asta, şi pentru că infrastructura şi oferta de forţă de muncă sufereau teribil. Acum, nu înseamnă mare lucru ce a fost, ci mai degrabă ce trebuie făcut, fiindcă situaţia actuală cere imperios o soluţie de ajutor efectiv de care horeca are nevoie, şi merită un plus de atenţie din partea statului.

 

COVID VERSUS VID

Omul va căuta avid orice locşor care să-i acopere vidul de viaţă pricinuit de covid( vid, covid, sună straniu!). Se va pleca mai mult ca niciodată în vacanţe repetate. Se va ieşi la restaurant într-un ritm neştiut de romani. Exitul din pandemie, oficial, va trezi interesul pentru consumul direct, față în faţă cu producătorul de servicii. Cel care blamează acum preţul limonadei şi a unei fripturi la fostul restaurant de unde ştie el că nu a fost cum a vrut, va fi nevoit să stea la coadă. El, nemulţumitul, fostul client care acum descurajează tipul ăsta de antreprenoriat, va trebui să îşi rezerve din timp o masă la geam, şi asta la un preţ, posibil, mai mare decât îl ştia el. Dar, nu el este de vină, cel mult poate fi numit un client ocazional, lipsit de tactul de a simţi emoţia unică dintr-un mediu social. Vina o poartă strategia, planul cincinal, decadal, acele socoteli de ţară.

 

Unde e TURISMUL? Ce hram poartă?

 

Dacă nu ai nevoie de el, îl defăimezi, aşa cum arunci recolta în şanţuri. În schimb, o viziune în care bogăţia naturală a ţării şi cea a oamenilor care participă la fenomenul acesta, se propagă în soluţii economice de succes.  Asta poate însemna o avere şi prosperitate (alt cuvânt nu am găsit!) pentru mulţi dintre noi.  HORECA a făcut covid

Lumea serviciilor e mult mai importantă decât o acceptăm noi, românii. Omul modern se identifică în consumator de servicii, inclusiv cele turistice.

Atunci, de ce sucombă turismul? Nici o idee de protejare a industriei ospitalităţii nu se aude, decât formal, ca o promisiune spusă copilului deja adormit.

HORECA a făcut covid

O ţară, ca a noastră, are nevoie imperativă de turism, iar lucrul ăsta nu este un lux pe care îl inventăm noi acum, e un moment pe care multe alte ţări îl pregătesc deja. După covid, aşa cum se întâmplă în viaţă, zâmbetul renaşte. Cum? Cu familia, cu prietenii în vacanțe şi petreceri. Important este ca momentul acela, din viitorul imediat, să ne prindă pregătiţi, cu porţile deschise şi mesele bine ornate. Pandemiile vin și pleacă, atunci ce ne rămâne de făcut ?

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *