Închis, deschis, închis

Închis, deschis, închis

Am vrut aseară să îmi aleg un restaurant în Bucureşti unde să mă duc cu familia, detaşat de situația actuală când pandemia ocupă un spaţiu mult prea mare în mintea noastră. Am citit pagini întregi de meniuri, am văzut preparate vechi, știute, nerevigorate, însă nu am capitulat. Am început să îmi stabilesc singur un plan de acțiune pentru ce urma să celebrez împreună cu familia. Era momentul în care orice posibilă piedică nu poate zădărnici astfel de socoteli.  #Închis, deschis, închis

 

Ştiu că adolescenţii preferă pizza sau pastele, dar eu am vrut altceva. După o oră de căutări am tras câteva concluzii, evident că necesită un studiu mai amplu,  totuşi un lucru mi-a atras atenţia, anume, o lipsă acută de imaginație în restartul unei activităţi, deloc ferită de impactul pandemiei.
După un an de restricții, e adevărat că în multe situaţii reglementate s-a vrut mai degrabă propagarea unui zâmbet sarcastic, decât o reluare concretă a activităţii, închis, deschis, închis, a sunat ca un mecanism defect pus la grea încercare.

 

Când vorbeşti acum cu cei implicați în horeca, în momente de semiactivitate, ai senzaţia unui monolog în care există şi teama de a nu fi repezit. Nervii sunt întinși la maxim, fapt ce se reflectă automat în produs. Preţuri mari, preparate greoaie pentru sprintul consumatorului ce se gândeşte la altceva.

Închis, deschis, închis

Altceva

Ce vrea consumatorul invitat în salon? Altceva. Nu mai vrea nimic asociat cu ce s-a întâmplat în ultimul an. Nu mai vrea scuze pentru eşec, nici scuze pentru nepăsare. Eu cred că noul consumator de restaurant va începe să ceară decență. Un tip de serviciu actualizat la noile vremuri postcovid.

 

Ce a lăsat covidul în urmă? Şi bune şi rele. Cele bune sunt în zona dorinţei de socializare, mai pregnantă faţă de anii trecuţi, iar cele rele, în conflictul dintre bani şi serviciul primit. Oamenii vor fi mai atenţi la ce plătesc, un ochi în farfurie va fi întotdeauna acel indicator de apreciere, a valorii unui serviciu oferit. Când te arunci în piscină nu foloseşti costum şi pantofi, aşa cum sunt meniurile actuale, cu de toate şi nimic în ele. Un meniu potrivit ar putea să conţină ceea ce clientul aşteaptă. Preparate bine gătite, un preţ care să reflecte corect adaosul aplicat( am văzut în meniuri la garnituri un preţ de 20 lei/200 g cartofi prăjiți !), şi un ambient care să inspire plăcerea de a fi gazdă.

#https://www.leaderhotelconsulting.ro/blog-opinii-si-sfaturi-hoteliere/

 

HORECA

În continuare, ceea ce s-a păstrat din anii de dinaintea crizei create de pandemie, este crezul în ospitalitate. În mod normal, după crize apar eforturile de readaptare a oricărui domeniu suferind. E şi situaţia din Horeca când va trebui să-şi reconfigureze parametrii de atragere şi menţinere clienţi în perioadă ce urmează.

Până atunci, Temporarily closed. ➡

 

HORECA a făcut covid
închis, deschis,închis

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *