First impression

first impression

 

” Iarna este și mai frumoasă , că ne pregăteşte de primăvară.”

În acest domeniu oricine vrea să aibă un job trebuie să ştie că jumătate din calitatea lui ca angajat înseamnă atitudine şi implicare.

Ce client nu vrea să audă de la cel care îi stă în preajma – ospătar, recepţioner, director vânzări – vorbe plăcute spuse pe un ton cald şi empatic, să îi ofere soluţii care creează emoţie? Recomandarea unui vin de calitate, de exemplu, creează emoţie puternică ca atunci când mergem la teatru, sau când stăm lungiţi la soare. În aceste situaţii nu facem decât să ne oferim momente de calitate. Vinul însoţeşte friptura în cel mai armonios duet culinar, este ca o bifă dată vieţii, ţinând cont de faptul că fiecare clipă trebuie trăită cu intensitate. Exemplele din ospitalitate sunt suficient de multe ca să ne dăm seama că acest domeniu de activitate are nevoie de personal dispus să înţeleagă faptul că oaspeţii au nevoie de emoţii, de cineva care să le zâmbească atunci când le întâlneşte privirea.

A păşi cu dreptul într-un hotel, ca şi angajat, presupune hotărâre, responsabilitate şi plăcerea de a fi în preajma oamenilor.

În ultima vreme am tot citit despre generaţii marcate cu literele X,Y, Z, la care comportamentele sunt din ce în ce mai diferite ca efect la tehnologia apărută, zice-se.

Dar, mă întreb, oare bunul simţ trebuie să fie afectat în mod decadent de o evoluţie, fie ea şi tehnologică? Cred că turismul va dăinui multă vreme de acum înainte prin valoarea şi implicarea factorului uman. Nu vom vrea să mergem la hotel ( cel puţin, nu prea curând) unde cafeaua să o pot comanda numai prin fise la tonomat, la fel şi lenjeria şi prosoapele, iar ”bună ziua” să aud doar la plecare, drept mulţumire că am scos cardul din maşina de încasat bani!

 

Personalul din hotel

 

Tinerii trebuie să înţeleagă, sau să fie încurajaţi să o facă, că aceasta industrie formată prin simţuri şi comportamente umane, are nevoie de un prim pas drept hotărât atunci când intri pentru prima oară pe uşa ospitalităţii.

Nu încape compromis în această relaţie de lucru. Generaţiile actuale au avantaje multiple să ridice serviciile la nivel competitiv, asta şi prin imensa capacitate de absorbţie a informaţiilor.

 

Pofta pentru lucrul în ospitalitate trebuie stimulata prin campanii susţinute în media, iar informaţiile despre cât de rele sunt serviciile la noi şi ce salarii mici se oferă, ar trebui să conteze în pasul doi.

(Punctele de vedere și opiniile exprimate în acest blog sunt strict ale autorului)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *