turismul nostru

turismul nostru

 

Suntem la cateva luni de le încheierea sezonului estival.

Tragem o linie si analizam. Am vazut receptioneri si ospatari, bucatari si cameriste in multe hoteluri si restaurante in plina activitate.

Putem sa aruncam un ochi in fiecare dintre zonele in care acestia isi desfasoara activitatea si punctam cateva idei.

Litoralul romanesc, statiunile montane si mai ales cele balneare sunt zone care (ar) trebuie sa conteze major in balanta economiei noastre. In UE turismul este printre primele industrii care creeaza locuri de munca si aduce incasari colosale in bugetele tarilor.

Unul dintre motivele pentru care serviciile turistice de la noi nu sunt la un nivel concurential, este lipsa angajatului cu pregatire profesionala.

Ma refer la cei care creeaza servicii directe oaspetilor – Receptioneri, bucatari, ospatari, cameriste, soferi.

Constat ca in ultimii ani, managementul hotelier a modificat idea de formare a angajatilor la locul de munca. Intreaga presiune este pusa pe angajatii mai vechi, care trebuie sa-i invete pe cei noi, ambii avand aceeasi functie.

Aceasta procedura sui-generis de actiuni in interiorul hotelului conduce la derapaje in organizarea echipelor.

Cine stabileste daca un angajat mai vechi este capabil sa formeze colegii noi?

Personal, am vazut multe situatii de acest fel care au esuat lamentabil.

Din ce in ce mai mult se vorbeste de traininguri de specializare, coaching personal, strategii de formare profesionala etc. Specialisti din toate aceste zone de formare a individului sunt deja activi si contribuie la o dezvoltare normala a oamenilor in mediile de lucru neperformante.

Avem nevoie de aceste corecturi la nivel organizational, in hoteluri si restaurante.

Este clar ca un angajat nou devine un angajat util in firma, numai daca primeste informatiile de lucru si procedurile specifice in mod corect, daca intelege de ce trebuie sa actioneze intr-un anumit mod.

Colegul vechi are nevoie de stima si recunoasterea muncii facute dar nu prin task-uri suplimentare care il pun in dificultate si nu ii dau satisfactie.

In hotelurile din Romania, momentele in care apar colegi noi in echipe sunt, de regula, acele momente in care se acopera un gol.

Pleaca unul, vine altul. Aceste situatii trebuie sa fie corect gestionate de catre manageri. Un coleg nou are nevoie de un coleg vechi, la fel si viceversa.

Dar, relatiile de lucru intre toti colegii trebuie sa fie stabilite natural, tinand cont si de mecanismele individuale de viata.

Nu poti sa intri pe terenul de sport fara sa stii unde este vestiarul sau fara sa iti cunosti extrema stanga. Grupul de lucru se pastreaza prin respectarea viziunii firmei si printr-o relationare pozitiva intre oameni.

Task-uri suplimentare, presiuni si termene extreme de scurte de integrare inseamna, mai mult ca oricand, un esec in reconstructia echipei.

Pentru a evita acel val de angajari si plecari ale angajatilor dintr-un hotel, e nevoie ca antreprenorul sa ia serios in calcul si colaborarea cu specialistii de formare profesionala.

Hotelurile simt nevoia, din ce in ce mai mult, de un suport in gestionarea momentelor de criza.

Un angajat nou, in prima zi de lucru este vulnerabil la orice gafa manageriala. Increderea in firma se formeaza in primele zile de lucru. Toleranta noului angajat este atat de fragila incat orice anomalie il indeparteaza de firma, chiar de la inceput.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *